Usein Kysytyt Kysymykset

’Usein kysytyt kysymykset’-tietokantamme sisältää yleisiä kysymyksiä ja vastauksia liittyen varauksen tekemiseen ja lautalla matkustamiseen! Klikkaa alla olevaa kategoriaa löytääksesi siihen liittyvät kysymykset. Jos kysymykseesi ei löydy vastausta, Ota yhteyttä meihin

Suosituimmat kysymykset

  • Voinko muuttaa lauttavaraustani?

    Tämä riippuu siitä, minkä tyyppisen lipun olet varannut, mutta useimmiten pystyt muuttamaan varaustasi. Voit tarkistaa vahvistussähköpostista tai kirjautua Oma Tili -osioon, ja ottaa selvää voiko varaustasi muuttaa. Huomaathan, että useimmissa tapauksissa muutoksista veloitetaan maksu, ellet ole ostanut Ilmainen Peruutus -palveluamme.

  • Voinko peruuttaa lauttavarauksen ja saada palautuksen?

    Tämä riippuu, millaisen lipun olet varannut, voit tarkistaa vahvistussähköpostistasi tiedot siitä, voidaanko lipullesi tehdä rahanpalautus. Huomaathan, että jos lippullesi voidaan tarjota rahanpalautus, ja et ole ostanut Ilmainen Peruutus -palvelua, sinulta veloitetaan peruutusmaksu.

  • En ole saanut vahvistusta sähköpostitse, mitä nyt?

    Jos se ei ole päätynyt roskapostikansioosi, kirjaudu Oma Tili -osioon, vahvista sähköpostiosoitteesi, ja sitten pyydä, että vahvistussähköposti lähetetään sinulle uudelleen. Jos sähköpostiosoitteesi on virheellinen, voit päivittää sen Oma Tili -osiossa ja pyytää, että varaussähköposti lähetetään sinulle uudelleen. Jos et löydä tätä tililtäsi, tai et pysty jostain syystä kirjautumaan tilillesi, otathan meihin yhteyttä, jotta voimme lähettää sinulle uuden vahvistussähköpostin.

  • Miten löydän ajo-ohjeet lauttasatamaan?

    Löydä osoitteen laivasatamaan vahvistussähköpostistasi sekä linkki Google Mapsiin, josta saat lisäohjeita. Voit myös tarkistaa Laivasatama-sivulta lisätietoa satamasta sekä osoitteesta. Jotkut satamat voivat olla aika suuria, ja niissä on eri osoite eri laivayrityksille, joten tarkista, että sinulla on omalle laivallesi oikea osoite.

  • Mitä teen, jos myöhästyn tai todennäköisesti myöhästyn laivareitiltäni?

    Paras vaihtoehtosi on ottaa yhteyttä puhelintukeemme, jotta voimme auttaa sinua tarkistamaan, voiko lippuasi vaihtaa eri matkustusajankohtaan. Jos olet matkustamassa, kun puhelintukemme on suljettu, suosittelemme, että saavut satamaan ja otat selvää laivayhtiöltä suoraan, voivatko he muuttaa lippuasi.

  • Työskenteleekö Direct Ferries kaikkien laivaoperaattoreiden kanssa?

    Vaikka pyrimme jatkuvasti kasvattamaan laivayhtiöiden määrää, joiden kanssa työskentelemme, sekä kansallisella että kansainvälisellä tasolla, emme valitettavasti, ainakaan tällä hetkellä, toimi kaikkien maailman laivayhtiöiden kanssa. Yhteistyökumppaniemme luettelo laajenee jatkuvasti, joten tarkista täältä säännöllisesti, löytyykö hakemasi laivayhtiö tai reitti.

  • Voinko saada ALV-kuitin laivavarauksestani?

    Normaaleilla turisti- ja matkustajalaivalipuilla ei ole ALV-osuutta, joten niille ei voi saada ALV-kuittia. Jos olet varannut rahtilipun ja olet nähnyt, että siihen sovelletaan ALV-maksu, voit saada ALV-kuitin. Saat kuitin ottamalla yhteyttä rahtiasiakaspalvelutiimiimme ja he auttavat sinua mielellään. Löydät myös ALV-rekisterinumeromme, GB238948850, vahvistussähköpostisi alareunasta.

  • Mistä löydän ehdot ja edellytykset?

    Löydät käyttöehtomme Täältä.

  • Keneen otan yhteyttä laivalla kadonneisiin tavaroihin liittyen?

    Sinun on otettava suoraan yhteyttä laivayhtiöön, jonka kanssa matkustit. Jos koet vaikeuksia yhteydenotossa, ilmoitahan meille ja yritämme olla avuksi.

  • En löydä kysymykseeni vastausta, mitä voin tehdä?

    Voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse, ja kaikki yhteystietomme löytyvät Yhteystiedot-sivultamme.

  • Miten annan palautetta?

    Kuulemme mielellämme mielipiteitäsi, paras tapa lähettää meille palautetta on sähköpostitse. Jos kuitenkin haluat soittaa meille, yhteystietomme löytyvät Ota yhteyttä -sivultamme.