Usein Kysytyt Kysymykset

’Usein kysytyt kysymykset’-tietokantamme sisältää yleisiä kysymyksiä ja vastauksia liittyen varauksen tekemiseen ja lautalla matkustamiseen! Klikkaa alla olevaa kategoriaa löytääksesi siihen liittyvät kysymykset. Jos kysymykseesi ei löydy vastausta, Ota yhteyttä meihin

Suosituimmat kysymykset

  • Sisältyykö kuljettaja matkustajamäärään?

    Kyllä. 'Matkustajat' viittaa kaikkiin lautalla matkustaviin, eikä vain ajoneuvossa oleviin lisämatkustajiin.

  • Mistä tiedän, pitääkö minun matkustaa rahtiajoneuvona vai ei?

    Tämä vaihtelee laivayhtiöittäin. Pääsääntöisesti kuitenkin ajoneuvojen, jotka kuljettavat kauppatavaraa ja jotka on suunniteltu kauppatavaran kuljettamiseen, pitäisi matkustaa rahtina. Jos olet epävarma, ota meihin yhteyttä.

  • Miten voin maksaa varaukseni?

    Kaikki liput on maksettava kokonaisuudessaan varauksen yhteydessä. Hyväksymme kaikki yleisimmät maksukortit, joitakin paikallisia maksutapoja ja PayPalin. Emme yleensä salli tilisiirron käyttöä maksuvälineenä, mutta se voidaan hyväksyä tapauskohtaisesti.

  • Miksi haluamilleni päiville ei ole lähtöjä?

    Tämä tarkoittaa joko sitä, että aikatauluja ei ole vielä luovutettu myyntiin, lautta ei kulje kyseisenä päivänä tai lautta on täynnä. Jos olet epävarma, ota meihin yhteyttä.

  • Miksi en saa hintaa tai voi maksaa paikallisella valuutalla?

    Kun mahdollista, näytämme hinnat paikallisessa valuutassa. Perimme lippujen maksun ainoastaan sillä valuutalla, jolla lippujen tarjoaja meitä veloittaa. Jos valuuttamuunninta on käytetty, sinulta veloitettava hinta ja valuutta näytetään kustannusarvioprosessin aikana.

  • Voinko muuttaa lauttavaraustani?

    Kyllä, jos lippusi sallii sinun tehdä muutoksia varaukseesi. Lisätietoja saat kirjautumalla sisään sivulla Oma tili, tai vaihtoehtoisesti voit ottaa meihin yhteyttä.

  • Voinko ottaa lemmikin tai opaskoiran lautalle kanssani?

    Useimmat lauttayhtiöt sallivat lemmikkieläinten kuljettamisen, yleensä pientä maksua vastaan. Ylityksen pituus ja tyyppi ratkaisee, pysyykö lemmikkisi ajoneuvossa, vai viettääkö se ylityksen lemmikeille omistetulla alueella. Jos verkossa tehtyyn varaukseen on mahdollista lisätä lemmikkieläin, ilmoitamme missä lemmikkisi viettää ylityksen. Jos olet epävarma, ota meihin yhteyttä. Olet vastuussa tarpeellisten määräysten noudattamisesta, sekä kunkin kohdemaan tai -alueen vaatimusten täyttämisestä.

  • Milloin minun tulee olla lähtöselvityksessä?

    Tämä riippuu lauttareitistä. Viimeisin lähtöselvitysaika näytetään varausta tehdessä ja se näkyy myös varausvahvistuksessasi. Jos matkustat lemmikkieläimen kanssa tai tarvitset apua satamassa, suosittelemme, että varaat lähtöselvitykseen runsaasti aikaa.

  • Tarvitsenko passin?

    Kun matkustat kotimaisella palvelulla maassa, jossa passi on myönnetty, voimassaoleva henkilökortti riittää. Jos matkustat kansainvälisellä palvelulla, tai jos et matkusta maassa, jossa passi on myönnetty, tarvitset mukaasi passin.

  • Mistä löydän ehdot ja edellytykset?