’Usein kysytyt kysymykset’-tietokantamme sisältää yleisiä kysymyksiä ja vastauksia liittyen varauksen tekemiseen ja lautalla matkustamiseen! Klikkaa alla olevaa kategoriaa löytääksesi siihen liittyvät kysymykset. Jos kysymykseesi ei löydy vastausta, Ota yhteyttä meihin
Löydä osoitteen laivasatamaan vahvistussähköpostistasi sekä linkki Google Mapsiin, josta saat lisäohjeita. Voit myös tarkistaa Laivasatama-sivulta lisätietoa satamasta sekä osoitteesta. Jotkut satamat voivat olla aika suuria, ja niissä on eri osoite eri laivayrityksille, joten tarkista, että sinulla on omalle laivallesi oikea osoite.
Lähtöselvitysajat voivat vaihddella reittien ja laivayritysten välillä - mutta kaikki tiedot omasta reitistäsi löytyy, kun teet varauksesi, ja ne esitetään myös varausvahvistussähköpostissasi. Jos olet matkustamassa lemmikkien kanssa, tai tarvitset avustusta satamassa, suosittelemme, että varaat itsellesi lisäaikaa.
Yleensä ostamasi lippu on ainoastaan voimassa varaamallasi yhteydellä. Joillakin laivayhtiöillä on mahdollista vaihtaa matkasi aikaa satamassa, mutta tämä on yleensä mahdollista vain, jos yhden päivän aikana on saatavilla useampi matka. Jos alkuperäiseen matka-aikaasi on kauemmin kuin 24 tuntia ja lippusi on muutettavissa, voit päivittää varaustasi Oma tili -kohdassa ja valita aikaisemman tai myöhemmän matkan.
Paras vaihtoehtosi on ottaa yhteyttä puhelintukeemme, jotta voimme auttaa sinua tarkistamaan, voiko lippuasi vaihtaa eri matkustusajankohtaan. Jos olet matkustamassa, kun puhelintukemme on suljettu, suosittelemme, että saavut satamaan ja otat selvää laivayhtiöltä suoraan, voivatko he muuttaa lippuasi.
Lähtöselvityksesi paikka on eri jokaiselle yritykselle ja satamalle. Löydät tietoa lähtöselvityspaikoista satamasivuilta sekä vahvistussähköpostistasi. Pyrimme pitämään nämä tiedot ajantasalla, mutta ne voivat muuttua lyhyellä varoitusajalla, joten on tärkeää, että varaat riittävästi aikaa lähtöselvitystä varten. Löydät lopullisen lähtöselvitysajan vahvistussähköpostistasi.
Voor de meeste overtochten moet je je bevestigingsmail in de haven tonen om de tickets op te halen. Voor andere overtochten sturen we je ticket per email als bijlage of sturen we je een email met de uitnodiging om online in te checken om de tickets op te vragen. In de bevestigingsmail wordt uitgelegd wat je moet doen om de ferry tickets te verkrijgen.
Joissain satamissa on pysäköintipalvelut, mutta ei kaikissa. Aina kun on mahdollista, pyrimme tarjoamaan sinulle hyödyllistä tietoa satamista verkkosivustomme satamasivuilla sekä vahvistussähköpostissasi. Tämä tieto voi kuitenkin muuttua säännöllisesti, joten kehotamme, että teet pikaisen verkkohaun saatavilla olevista satamassa ja sen lähettyvillä olevista palveluista ennen lähtöä.
Tämä riippuu, millä laivalla olet matkustamassa. Löydät Laivayritykset-sivultamme tiedot kaikista laivayritysten laivoista. Laivayritykset voivat muuttaa reitin laivaa viime minuuteilla, joten emme voi aina taata, millä laivalla matkustat, mutta pyrimme antamaan sinulle mahdollisimman tarkkaa ja käytännöllistä tietoa.
Useimmat laivayhtiöt ottavat mielellään vastaan sähköisen version vahvistussähköpostistasi, mutta varmuuden vuoksi, jos et saa vahvistussähköpostia auki satamassa, suosittelemme, että otat mukaan myös tulostetun version.