COVID-19-tietoa Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.

Usein Kysytyt Kysymykset

’Usein kysytyt kysymykset’-tietokantamme sisältää yleisiä kysymyksiä ja vastauksia liittyen varauksen tekemiseen ja lautalla matkustamiseen! Klikkaa alla olevaa kategoriaa löytääksesi siihen liittyvät kysymykset. Jos kysymykseesi ei löydy vastausta, Ota yhteyttä meihin

Voinko muokata laivavarausta?

  • Voinko muuttaa lauttavaraustani?

    Tämä riippuu siitä, minkä tyyppisen lipun olet varannut, mutta useimmiten pystyt muuttamaan varaustasi. Voit tarkistaa vahvistussähköpostista tai kirjautua Oma Tili -osioon, ja ottaa selvää voiko varaustasi muuttaa. Huomaathan, että useimmissa tapauksissa muutoksista veloitetaan maksu, ellet ole ostanut Peruutussuoja -palveluamme.

  • Voinko peruuttaa lauttavarauksen ja saada palautuksen?

    Tämä riippuu, millaisen lipun olet varannut, voit tarkistaa vahvistussähköpostistasi tiedot siitä, voidaanko lipullesi tehdä rahanpalautus. Huomaathan, että jos lippullesi voidaan tarjota rahanpalautus, ja et ole ostanut Peruutussuoja -palvelua, sinulta veloitetaan peruutusmaksu.

  • Mikä on helpoin tapa muuttaa laivavaraustani?

    Helpoin ja edullisin tapa tehdä muutoksia varauksiisi on kirjautua sisään Oma Tili -osioon ja tehdä muutos sieltä käsin. Joidenkin laivayhtiöiden kohdalla, voimme vahvistaa muutokset välittömästi, mutta jos emme voi, pyrimme vahvistamaan ne 48 tunnin kuluessa.

  • Mikä on helpoin tapa peruuttaa varaukseni?

    Helpoin ja edullisin tapa peruuttaa varauksesi ja pyytää rahanpalautusta on kirjautua sisään Oma Tili -osioon ja tehdä peruutus sieltä käsin. Joidenkin laivayhtiöiden kohdalla, voimme vahvistaa peruutuksen välittömästi, mutta jos emme voi, pyrimme vahvistamaan se 48 tunnin kuluessa. Tietosuojalakien vuoksi, emme pysty käsittelemään peruutuspyyntöjä sähköpostitse.

  • Veloitatteko laivavarausten peruutuksista?

    Jos et ole ostanut Peruutussuoja, sinulta veloitetaan peruutusmaksu. Varauksen peruuttaminen Oman tilin kautta on nopeampaa ja halvempaa, joten suosittelemme tekemään peruutuksen siellä. Jos peruutat varauksesi Oman tilin kautta, sinulta veloitetaan £10/€10 peruutusmaksu. Voit myös peruuttaa varauksesi asiakaspalvelumme kautta joko sähköpostitse tai puhelimitse, mutta silloin peruutusmaksu on korkeampi. Kun peruutat varauksen puhelimitse tai sähköpostitse, peruutusmaksu on £30/€35.

  • Perittekö maksun lauttavaraukseen tehtävistä muutoksista?

    Jos muutat varaustasi, sinulta veloitetaan mahdollinen hintaerotus sekä muutosmaksu. Varauksen muuttaminen Oman tilin kautta on nopeampaa ja halvempaa, joten suosittelemme tekemään muutokset siellä. Jos teet muutospyynnön Oman tilin kautta, muutosmaksu on vain £10/€10. Voit myös tehdä muutospyynnön asiakaspalvelumme kautta joko sähköpostitse tai puhelimitse, mutta silloin muutosmaksu on korkeampi. Kun teet muutospyynnön puhelimitse tai sähköpostitse, muutosmaksu on £20/€20, jos alkuperäinen varauksesi maksoi alle £100/€100, ja £35/€35, jos alkuperäinen varauksesi maksoi yli £100/€100.

  • Mistä löydän varaukseni viitenumeron?

    Varauksen viitenumero on sähköpostitse lähetetyn vahvistusviestin yläosassa.

  • Voinko lisätä alkuperäiseen varaukseeni paluulaivamatkan?

    Valitettavasti paluumatkaa ei voi lisätä enää sen jälkeen, kun varaus on vahvistettu. Paluuta varten voit varata uuden yksisuuntaisen laivamatkan. Vaihtoehtoisesti voit peruuttaa alkuperäisen varauksen ja tehdä uuden varauksen.