Viking Xprs
Operaattorina Viking Line
Viking Xprs
Operaattorina Viking Line
Viking Line toimii satamien Helsinki Tallinna välillä
2500 matkustajaa kuljettava Viking Xprs on nopea lautta, joka on räätälöity Suomenlahden yli matkustamiseen. Siinä yhdistyvät nopean katamaraanin ja ylellisen risteilyaluksen hyödyt. Laivalla on laaja valikoima ravintoloita ja baareja sekä kaikki tavanomaiset mukavuudet, joiden olettaa löytyvän nykyajan lautasta.
Viking XPRS tarjoaa 238 eri kategorian ja hintaluokan matkustajahyttiä, vaihdellen luksussviiteistä standardeihin neljän hengen hytteihin. Laivalla on yhteensä 732 vuodepaikkaa. Kaikki hytit sijaitsevat kannella 6.
Viking XPRS tuo osteskelun keskipisteeseen. Shopping World tarjoaa laajan valikoiman tuotteita ranskalaisista viineistä hienoihin hajuvesiin, ja kosmetiikkaa sekä miehille että naisille. Lisäksi löydät makeisia ja laajan valikoiman juomia, sekä koruja, laukkuja ja asusteita.
Huomio: Vaikka olemme pitäneet huolta siitä, että Viking Xprs oppaamme on mahdollisimman luotettava, laivan tilat, palvelut ja viihde voivat vaihdella riippuen matkustuspäivästä ja –vuodesta. Yllämainitut asiat voivat muuttua ilman tiedonantoa ja lauttaoperaattoreilla on oikeus liikennöidä ilman ennakkoilmoitusta eri lautoilla kuin mainittu varauksen yhteydessä.
out of 5
79% asiakkaistamme suosittelee tätä alusta
"Matka Helsinki-Tallinna 23.9.2022"
Perjantaipäivä 23.9.2022 oli Helsingin satamassa melko ruuhkainen, mutta satamapalvelut sujuivat hyvin. Laivalle saapuminen onnistui ihmisten paljoudesta hyvin ja sain matkan ajaksi varsin hyvän istumapaikan. Laivan kahvilatilassa oli paljon ihmisiä, joiden keskukstelu häiritsi hieman työntekoa, mutta sitä enemmän hairitsi jatkuva taustamusiikki, joka ei ollut kovin miellyttävää. Yleiset tilat olivat siistit. Ravintolapalvelu toimi joustavasti ja juohevasti. Henkilökunta oli ystävällistä ja osaavaa. Tallinnan päässä laivasta poistuminen sujui hyvin. Kaiken kaikkiaan matka meni oikein hyvin.
"Laivan nopeus"
Voisitte asentaa tehokkammat moottorit laivaanne..Kilpailijoilla on selkeä etu ylitysaikojen lyhyydessä..Tuntikin on pitkä aika,jos matkan tarkoitus on vain mennä Viroon.
"Hki-tallina"
Toimii
"Matkatavaroiden säilytys"
Matkatavaroiden säilytyksen mahdollistamiseksi ehdottomasti pankkikorttimaksumahdollisuus, koska nykyisin ei enää käteistä tarvitse missään muuallakaan. Esim. kilpailijallanne Tallinkilla se mahdollista. Onneksi vanha eläkeläisherra pelasti pälkähästä ja kaivoi puuttuvat 1,50 € taskustaan ja antoi minulle. Vastalahjaksi annoin siideritölkin avaamalla lahjaksi tarkoitetun pakkauksen.
"Proper handling of rough waters"
Quick passage from Helsinki to Tallinn, as expected. Good food in buffet. The weather was extraordinarily heavy on this trip, so unfortunately the buffet food came out later due to sea sickness.. The staff handled the situation well - we got the necessary vomit bags and supportive words. Also, the ferry was no more than 10 minutes late regardless of the bad weather conditions.
"Aurinkomatka Tallinnaan"
Hieno reissu lapsenlapsen kanssa Tallinnaan Viikkarilla. Jos haluaa yhdessä päivässä iloa elämään, tässä on temppu!
"Matakan siirtäminen toiseen ajankohtaan"
Laitoin viestiä Tallinna-Helsinki paluumatkan siirtämiseksi toiseen ajankohtaan direct ferriesille. sähköpostissa vastattiin, että saisin omatilin kautta edullisimmin muutettua matkan myöhemmäksi. En päässyt kirjautumaan omatiliin, ilmeisesti vausvahvistuksessa olisi ollut varausnumero, joka olisi pitänyt laittaa omatiliin. En saanut ollenkaan varausvahvistusta sähköpostiini, joten en voinut käyttää edullista matkan siirtämistä 10 euroalla. Soittamalla muuttaminen olisi ollut 35 euroa, mikä on mielestäni aivan liian paljon. En muuttanut matkaa myöhemmäksi, mutta en myöskään käyttänyt tulolippuani ollenkaan.
"Laiva ok, Direct Ferries ei!"
Tämän matkan suhteen olisi pitänyt tehdä muutoksia, mutta Direct Ferries- yhtiö ei lukuisista pyynnöistä huolimatta ottanut yhteyttä asiakkaaseen. Peruttusturva oli maksettu ja varausvahvistus pyysi käyttämään "omaa tiliä" muutosten tekemiseen. Oma tili taas pyysi ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jota käytännössä ei ole! Annettu numero ilmoittaa, että numero ei ole käytössä. Soitimme numeroon useasta eri maasta ja viimeksi eilen Suomesta. Teimme useita yhteydenottopyyntöjä netin kautta, mutta kukaan ei ole ollut yhteydessä. Me onnettomat menimme varaamaan vielä paluumatkan yhtiön kautta, mutta tästä matkasta ei ikinä tullut varausvahvistusta. Maksu kyllä veloitettiin välittömästi tililtä. Onneksi laivaan mahtui ja pääsimme kotimaahan. Nyt yritämme saada rahojamme takaisin. Vaikeaa on kun koko yritys tuntuu olevan näkyvissä vain netissä. Ehkäpä joudumme ottamaan yhteyttä poliisiin. Eli älkää suotta käyttäkö tällaista pilviorganisaatiota vaan varatkaa matkanne suoraan varustamolta.
"Great suddenly tour"
Thanks a lot Direct Ferries website!! we enjoyed the tour very well!! it was unbelievable cheaper !! In my life it was 1st Ferries journey !! i just love it......
"Mahtava laiva"
Mahtava henkilökunta varsinkin ohjelman vetäjät Turusta ja Oulusta
"Direct Ferries"
Direct Ferries -palvelu onnistui sotkemaan autopaikkavarauksemme kun meidän piti vaihtaa auto toiseen nettipalvelun kautta. Auton tiedot kyllä vaihtuivat, mutta samalla autopaikkamme peruuntui järjestelmästänne. Asiaa piti sitten selvitellä ja maksaa lisämaksua lähtöportillanne.
"Helsinki-Tallinna-Helsinki"
Eipä paljoa kehuttavaa ole. Onnettoman pieni leikkihuone lapsille, ravintolan pöytiin ei pääse istumaan kun ne on vallattu samoille ihmisille lähdöstä saapumiseen. Tämä toki tiedettiin ja varattiin hytti. Hytissä ei voinut olla kun tupakan käry oli valtava... Laivassa haisi tosi pahalle muutenkin, ihmiset makaa pitkin lattioita ja portaita, liikkuminenkin vaikeaa.
"Peruslaiva"
Keskinkertainen laiva, ei erityisen viihtyisästi sisustettu. Ahtaat käytävät, varaudu pitkiin jonotusaikoihin tax freessä, laivasta ja parkkialueelta poistumisissa.
"VIKING EXPRESS"
Kaikki sujui ihan hyvin ja matka meni suunnitellusti. Pienoinen yllätys oli, että Vikinglinellä pitä olla paikalla 90min aiemmin kuin taas Tallinkilla 45?
"Tallinnan päässä laivaan ohjaus"
Voisiko laivaan ohjausta hoitaa muuten kuin huutamalla?
"Matka Tallinnaan"
En ymmärrä miksi lähtöselvitystä ei voi tehdä etukäteen. Pitää tulla 90min aikaisemmin satamaan se tekemään ja se vie 2minuuttia. Siinä sitten odotellaan 1 tunti ennenkuin pääsee laivaan. Ei ole nykypäivää. Toivoisin, että tulisi ekologisuuteen panostavia reittilaivoja. Ilman mitään ihmeempiä risteilyyn liittyviä muita viihdykkeitä kauppoja ja baareja, jotka reittiläiselle täysin turhia, eikä tarvitsisi myöskään katsella humalaisia ihmisiä. Kunnollista ekologista ja eettistä ruokaa toki hyvä olla mahdollisuus ostaa.
"Viking Linella Tallinnaan joulukuisena viikonloppuna"
Matka sujui odotusten mukaisesti. Ajankohdasta johtuen matkustajia oli hyvin paljon, joten istuinpaikkojen löytäminen kolmen hengen seurueelle oli haasteellista, mutta onnistui kuitenkin.
"Auto matkustaja "
Autokannelle ajo opastus puutteellinen. Ajokannelta ulos ajo valvontaa ja opastusta ei ollut ulosajon alkuvaiheessa ollenkaa. Eli hyvin puutteellinen autkannen valvonta.
"Mammat pulassa"
Todella hyvää ja asiallista palvelua cheking pistteen ja terminaalin pojilta niin laivaan mennessä kuin laivasta poistuessa kuin myös koko laivamatkalla.
"Maksoin tyhjästä"
Varasin matkan kahdelle. Kaikki näytti oöevan varauksessa kunnossa. Pankkitiliäni ei kuitenkaan veloitettu. Varasin Viking Lineltä suoraan toisen matkan ja maksoin sen. Palattuani huomasin tämän matkatoimiston veloneen tiliäni-olipa matkat vielä viisi euroa kalliimpi. Never again.
"Viking xpres"
Aivan ihanan siisti , taisi olla aika uusi.
"Viking line matka Hki -Tallinna"
Matka sujui hyvin. Autolla oli helppo ajaa laivaan ja takaisin. Henkilökunta oli ystävällistä ja ottivat hienosti huomioon lemmikkimatkustajan!
"tallinna"
sähkäisesti toimitetussa matkutusasiakirjassa paluulaivan ( viking xprs) lähtöpaikaksi oli kirjoitettu B-laituri, viakka liava lähti A-laiturista. Edleeen matka-asiakrijassa kijroitetitin, että lähtöselvitys edellyttää asiakirjojen erikseen hakemista, joka antoi käsityksen, että asiakirjat pitäisi hakea jostakin terminaalissa eikä pelkää ajaminen sisäänkäyntitarkastukseen olisi riittänyt.
"Matka vastasi odotuksia"
matka vastasi odotuksia - ei pettymyksiä, asiat sujuivat
"Viking line"
Muuten reissu ok mut olisi ollut lähtiessä kiva tietää että paluu onkin eri laiva. Suunittelimme paluumatkan ostokset tax freestä xpressiltä mutta laiva olikin gadriella jossa ei kysistä tuotetta ollutkaan
"Tallinnassa kaottinen satama-alueen liikenne"
Laivayhtiön järjestelyt toimivat kiitettävästi, mutta Tallinnan päässä opasteet B-terminaaliin ovat huonot. Tietyöt sekoittavat vielä lisäksi liikenteen.
"Trip was nice"
Thanks!
"Laivamatka he-ta"
Hyvä laiva
"Laivamatka He- Ta"
Mukava matka
"Puuttuvat tositteet"
Voisitteko lähettää minulle tositteet tekemistäni HEL-TALL-HEL- matkoista (Innolact/12.12.2017 + 14.12.2017)? Jussi H./Innolact
"Kiitos"
Palvelu toimi. Paikat olivat siistit. Pientä jonotusta, mutta sehän tuo matkustamiseen oman tunnelman.
"Arvostelu"
Laivamatka Helsingistä Tallinnaan meni aivan loistavasti.Erittäin mukavaa oli se että mahduimme kyytiin vaikka olimme ilmoitettua isommalla autolla ja kaiken lisäksi päivää liian aikaisin lähtösatamassa.
"Keskinkertainen reissu"
Koko laivassa ei ole ravintoloiden lisäksi tuoleja tai ns. Lepotilaa matkustajille. Aika ikävä takaisku.
"Tallinnan reissu"
Xprs oli paljon kivempi laiva, molemmissa henkilökunta kyllä aika töykeää. Ainut ystävällinen oli XPRS laivan Roberts coffeen Virolainen miesmyyjä tiskin takana, pisteet hänelle. Kaupassa oli todella inhottava naismyyjä, ei ollut mukavaa lapsen kanssa asioida. Muuten kaikki sujui hyvin, olivat suunnilleen aikataulussa. Xprs laivaa voin suositella, Mariellasta emme tykänneet.
"Viking Xpres"
Matka ensimmäistä kertaa auton kanssa sujui erittäin hyvin. Buffet lasten kanssa erinomainen.
"Menomatka Tallinnaan"
Onnistunut matka. Jos mahdollista, raitiotievaunujen numerot ja lippumaksujen ohjeet voisi liittää tilatun matkan tietoihin. Esim harvemmin niitä käyttävien vuoksi lisi toivottavaa.
"Autojen lastauksen logistiikka"
Erittäin hyvin toimiva autojen lastauksen ja erityisesti purkamisen logistiikka😊
"Lapsiperheillä kansoitettu"
Luulin matkustavani raihallisena sunnuntai-iltana Tallinnaan jatkaakseni matkaa Via Balticaa seuraavana aamuna. Tax free:ssä oli juuri tarjousbrandy loppu ja istumakansi oli lasten leikkipaikkaa ja juoksurataa. Ei houkuta uusimaan kokemusta.
"Laivan tilat"
Laivassa oli hyvät ykeiset tilat ja istumapaikkoja, mutta niitä oli liian vähän
"Kiva ja siisti."
Kiva ja siisti laiva. Ruoka kahvilassa ei ollut ihan niin hyvää ja ravitsevaa kuin olisi noin hienolta laivalta odottanut. Auto matkustajana matka sujui erinomaisesti.
"Hieno kokemus"
Hieno lautta, aina ajoissa, hyvää viihdettä matkan aikana.
"Nopea matka Tallinnaan"
Lauttamatka Helsingistä Tallinnaan Viking Linen Viking XPRsillä oli sujuva matka. Lippujen varaaminen etukäteen Internetin kautta oli helppoa, ja Helsingin terminaalissa näytin varausnumeroa ja passejamme ja saimme maihinnousukortit. Olimme väsyneitä ja meillä oli isot matkalaukut, joten luhistuimme lattialle seitsemännellä kannella, mistä syystä emme tutkineet laivan palveluja sen tarkemmin. Veljenpoikani kertoi että kun hän osti voileivän kahvilasta häntä palvellut henkilö ei puhunut melkein ollenkaan englantia, mikä oil suuri yllätys. Todella toivomme että se oli poikkeus.
"fantastinen matka"
Kokemuksemme Viking Linella oli todella ihastuttava ja olin iloinen että valitsin tämän lautan, haluaisin pyytää kaikkia matkustamaan Viking Linella.