Lauttoja 4412 reitillä ja 901 satamasta ympäri maailmaa
Yli 2,5 miljoonan asiakkaan luottama
Järjestämme yli 1,2 miljoonaa risteilyä vuodessa
Tarkistamme jopa 1 miljoonaa hintaa asiakkaillemme päivittäin
"Kiva matka"
Nautimme lautasta ja sen palveluista. Ruokien ja kaupan tuotteiden hinnat oli kuitenkin ylihinnoiteltuja.
'Fantastic' travelled on Fantastic
Lue lisää Näytä vähemmän"Loistava lauttamatka"
Päätimme mennä lautalla Palermosta Genovaan Italian kautta ajamisen sijaan ja olimme erittäin tyytyväisiä valintaamme. Oli erittäin vaikeaa löytää tiemme Palermon läpi ja kaupungin läpi pitäisi olla paljon suurempia ja selkeämpiä viittoja. Jos emme olisi seurannut saksalaista matkailuautoa emme olisi ikinä löytäneet satamaa!! Olimme ajoissa joten löysimme lipputoimiston ongelmitta. Monet ihmiset, jotka saapuivat viime hetkellä, ajoivat suoraan autojonoon josta heidät lähetettiin takaisin hakemaan liput yhden miehen luukulta. Tämä johti viiveeseen. Tässäkin tilanteessa hyvät viitat olisivat auttaneet. Laiva oli hyvä ja meillä oli erinomainen ja tilava hytti - 714. Mielestämme itsepalveluravintola olisi voinut olla auki pidempään aamiaisen ajan. Sulkeutuminen klo 9:30 tuntui liian aikaiselta, kun se seuraavan kerran avautuu klo 13:00 lounasta varten. Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä kokemus ja suosittelemme Grandi Navi Velocia muille.
'Excellent' travelled on Excellent
Lue lisää Näytä vähemmän"Moottoripyörällä Sisiliaan"
Otimme lautan Genovasta Sisiliaan ja ehdottomasti suosittelemme tätä reittiä Etelä-Italiaan. Emme olleet koskaan matkustaneet muilla lautoilla kuin P&O:lla, ja olimme hieman huolissamme minkälainen matka olisi, mutta huoli oli täysin turhaa. Lähtöselvitys Genovassa oli tehokas ja se tehtiin samalla tavalla kuin Briteissä, ajoneuvot lastataan lauttaan ryhmissä ja kaikki pyörät yhdessä ryhmässä. Hytin numerot ovat maihinnousukorteissa ja avaimet kerätään stuertilta kullakin kannella. Meillä oli ikkunallinen kolmen sängyn hytti - maksoimme ylimääräistä saadaksemme parhaan mahdollisen hytin, ja niin siellä oli parivuode ja setteri, ja hytti oli hyvin puhdas ja mukava. Silmäykset muihin pienempiin hytteihin osoittivat, että he näyttivät hyviltä. Kallistuva istuimet ovat myös vaihtoehto, mutta mahdollisesti vain niille jotka matkusavat budjetilla sillä en ole varma miten niissä saisi nukuttua. Laivalla oli runsaasti ulkotiloja joissa oli useita baareja, snackbaari, itsepalveluravintola ja täyden palvelun la carte –ravintola. Koska ylitys kesti 20 tuntia meillä oli tilaisuus kokeilla niitä kaikkia - kaikki hyviä. Viihde on sellaista kuten italialaiselta laivalta voi odottaa, mutta vietimme viihdyttävän tunnin verran katsomassa karaokea ja nauttien erittäin iloisesta lomatunnelmasta italialaisten perheiden keskuudessa. Luulen että olimme ainoat englantilaiset ihmiset aluksella. Saavuimme Paleroon erittäin tasaisen ylityksen jälkeen, ja nukuin yöllä yhdet parhaat yöunet mitä olen koskaan nukkunut. Maihinnousu tehtiin yksi kansi kerrallaan, ymmärrettävästi, ja se osoittautui hyväksi harjoitukseksi Palermon liikennettä ajatellen, joka oli liioittelematta hullua. Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä matka ja käyttäisin tätä lauttaa uudelleen.
'Excellent' travelled on Excellent
Lue lisää Näytä vähemmän"Grfand Navi Veloci Splenddi"
Laivan hyttitilat olivat erinomaiset, puhtaat ja siistit. Henkilökunta oli todella avulias lähtöselvityksessä, mutta itsepalvelualueen ovimies oli töykein mies jonka olen koskaan tavannut. Kielimuuri aiheutti pientä hämmennystä lähtiessämme laivalta Barcelonassa. Mutta kaikenkaikkiaan nautimme matkasta.
'Splendid' travelled on Splendid
Lue lisää Näytä vähemmän
Marokko ja Italia yhdistyvät reitillä Tanger Med Genova. Tällä hetkellä väliä liikennöi vain yksi lauttayhtiö: Grandi Navi Veloci. Reittiä kuljetaan jopa 3 kertaa viikko ja matka-aika on nopeimmillaan 51 tuntia 15 minuuttia.
Tanger Med Genova matka-ajat ja lähtöjen määrä saattavat vaihdella sesongin mukaan, joten ajantasaisinta tietoa saadaksesi suosittelemme tekemään hintahaun.
Tanger-Med on rahtisatama joka sijaitsee noin 40 km itään marokon Tangierin kaupungista. Se on yksi suurimmista satamista Välimerellä ja Afrikassa kapasiteetiltaan ja aloitti palveluksen heinäkuussa 2007. Rakentamisen toinen vaihe alkoi vuonna 2009 vastaamaan nopeasti kasvavaan konttikuljetusten kysyntään. Konttiliikenteen lisäksi Tanger-Medin satamaan on myös hiljattain rakennettu matkustajaterminaali, joka korvaa kaupungin Tangerin kaupungin sataman kohdelauttoja ja matkustaja-aluksia Euroopasta. Sisäpuolella terminaalirakennuksessa voit löytää Bureau de Changen, pankkiautomaatit, ja pienen myymälän mikä myy sanomalehtiä, kirjoja, savukkeita ja välipaloja jne. Yläkerrassa on myös kahvila.
Tangerin historia on hyvin rikas, sillä monet sivilisaatiot ja kulttuurit olivat paikalla ennen 400-vuosisadalla eKr. Tanger oli turvapaikka monelle kulttuurille strategisen berberikaupungin ja sitten foinikialaisten kauppakeskus aikojen välillä, itsenäisyyden aikakauden ympärille 1950. Vuonna 1923, Tangerin katsottiin omaavan kansainvälisen aseman ulkomaisten siirtomaavaltojen ja siitä tuli kohde monille Euroopan ja Amerikan diplomaateille, vakoojille, kirjailijoille ja liikemiehille.
Italian satamakaupunki Genova sijaitsee Ligurian alueella Välimeren rannalla. Genovan keskusta on yksi Euroopan suurimmista keskustoista, jossa kiertyy monimutkainen sokkelo kujia (caruggi), jotka avautuvat yllättäen pienille aukioille; kaupungin sielu asuu kujilla, joilla tuoksut, maut ja kulttuuri ovat yhdistyneet läpi historian. Tässä tiheässä kaupunkikuvassa, jossa ikkunat ovat niin lähellä että ne melkein koskettavat, arkkitehtuurityylit ovat kerroksellisesti päällekkäin, jossa keskiaikainen seinä toimii pohjana 1300–luvun rakennuksessa ja goottilaiset loggiat muuttuvat trendikkäiksi baareiksi: tämä on paikka, jossa menneisyys muodostaa nykyisyyden.
Vuonna 1992 uudistetusta Renzo Pianon suunnittelemasta Genovan vanhasta satama-alueesta on tullut mekka matkailijoille, jotka saapuvat nauttimaan aperitiiveista, ruokailusta, myymälöistä, elokuvista, luistelusta, tai uimisesta uima-altaalla. Laiturin päädyssä on Magazzini del Cotone, jonka lähellä kohoaa kaupungin Lanterna (majakka). Voit ihailla Genovaa ja sen lahtea kaikessa kauneudessaan. Kukkulat muodostavat taustan tälle vaikuttavalle panoraamalle, joka on värikäs päivällä ja valaistu yöllä.
Lauttaterminaali sijaitsee Calata Chiappellalla, Ponte Assereton ja Ponte Colombon välissä. Satamasta lähtevät lautat matkaavat lähinnä Sardiniaan, Sisiliaan, Korsikaan, Espanjaan, Tunisiaan ja Marokkoon. Lauttaterminaali on monella tasolla ja sinne pääsee pyörätuolilla. Ylimmällä tasolla on odotustilat ja suuri ostoskeskus.