Genova - Bastia
Lautat maahan Korsika
Genova - Bastia
Lautat maahan Korsika
Moby Lines yhdistää Italian Korsikan saareen liikennöimällä Genova-Bastia reitillä 14 kertaa viikossa. Matka kestää 6 tuntia 15 minuuttia.
Genova-Bastia matkat ja aikataulut saattavat vaihdella sesongin mukaan, joten tarkempaa tietoa löydät verkkosivuiltamme.
Enemmän reittejä kuin kenelläkään muulla.
Vertaile hintoja, aikoja ja reittejä yhdessä paikassa.
Muuta suunnitelmia helposti flexi-lipuilla.
Varaa e-lippuja ja hallitse matkoja sovelluksessa.
Ajantasainen alusten seuranta ja reaaliaikaiset päivitykset.
Huippuluokan asiakastuki, kun sitä tarvitset.
Genova on kaupunki ja satama Pohjois-Italiassa. Se on Genova-maakunnan ja Liguria-seudun pääkaupunki. Genovan historia ulottuu antiikin aikaan. Kaupungin hautausmaa, joka on peräisin 500-400-luvuilta eaa., todistaa kreikkalaisasutuksesta, mutta hieno satama oli todennäköisesti etruskien käytössä paljon aikaisemmin. Karthagolaiset tuhosivat kaupungin vuonna 209 eaa., mutta roomalaiset rakensivat Genovan uudelleen, jolloin sillä oli kuntaoikeudet ja sieltä vietiin nahkoja, puuta ja hunajaa. 1797 Genovasta tuli Napoleonin painostamana Ligurian tasavallaksi kutsuttu Ranskan protektoriaatti, jonka Ranska otti haltuunsa vuonna 1805. Vaikka genovalaiset kapinoivat Ranskaa vastaan vuonna 1814 ja vapauttivat kaupungin omin avuin, Wienin kongressin delegaatiot hyväksyivät sen liittämisen Piedmonteen (Sardinian kuningaskuntaan), mikä päätti Savoy-suvun kolme vuosisataa pitkän kamppailun kaupungin vallasta.
Bastia on kaupunki ja kunta Ranskan Pohjois-Korsikassa. Se on Haute-Corsen departementin pääkaupunki ja saaren pääsatama sekä pääkauppapaikka. Kaupungin historia yltää antiikin Rooman aikoihin, jolloin kaupungin perustukset valettiin etelän Bigugliaan. Bastia alkoi kuitenkin kukoistaa Genovalaisten vallan alla, kun viiniä vietiin Italian mantereelle Porto Cardosta, Bastian Vieux Portin ja Terra Vecchian edeltäjästä. Bastian onnistui rakentaa Ajacciota paremmat kauppasuhteet manner-Ranskaan siitäkin huolimatta, että Napoleon nimesi Ajaccion saaren pääkaupungiksi 1811 ja tuli näin aloittaneeksi yhä edelleen jatkuvan kilpailun kaupunkien välillä. 1862 kasvavan liikenteen vaatimuksia vastaamaan perustetusta Nouveau Portista tuli paikallisen talouselämän tukipilari maataloustuotteiden viennillä Cap Corsesta, Balagnesta ja itäiseltä tasangolta.