COVID-19 Update Click here to visit our dedicated page for further information on the COVID-19 situation, including vouchers, cancellations, refunds and sailing changes.

Miksi käyttää
Direct Ferriesiä?

Lauttoja 3325 reitillä ja 764 satamasta ympäri maailmaa

Yli 2,5 miljoonan asiakkaan luottama

Järjestämme yli 1,2 miljoonaa risteilyä vuodessa

Tarkistamme jopa 1 miljoonaa hintaa asiakkaillemme päivittäin

Lautat maahan Hvarin saari

Kroatian saari Hvar sijaitsee maan lounaisrannikolla Dalmatian rannikolla noin kuusi kilometriä Kroatian mantereesta.

Kuten monet Dalmatian rannikon kohteet, Hvarin saari on viime vuosina noussut yhdeksi Kroatian suosituimmista saarista. Saarelta löytyy ihanteellinen lämmin ilmasto sekä kauniit hiekkarannat. Hvar mainitaan usein myös matkailulehdissä ja verkkosivuilla.

Hvarin saarelta löytyy neljä kaupunkia Hvar, Saćuraj, Stari Grad sekä Jelsa. Hvarin kaupunki saaren länsirannikolla on saaren suurin, kuuluisin turistien keskuudessa ja asuttaa kolmanneksen koko saaren asukkaista. Stari Grad saaren luoteisosassa on saaren toiseksi suurin sekä yksi Euroopan vanhimmista kaupungeista.

Hvarin saarelle pääsee laivalla monista Italian satamista Adrianmeren toisella puolella ja laivoja operoi monet suuret laivayhtiöt. Aikataulut on suunniteltu kausiluonteisesti, joten laivayhteyksiä on vain heinäkuusta elokuuhun.

Snav operoi yleisimmin ja nopeimpia reittejä Pescara-Hvar reitillä, mutta laiva palvelee vain jalkamatkustajia. Ajoneuvon kanssa matkustavien tulee valita Ancona-Stari Grad reitti.

Suositut lauttaoperaattorit

• 2 lähtöä viikoittain 4 h
    • Etsi hinta
    • 1 lähtö viikoittain 14 h 15 min
    • 1 lähtö viikoittain 40 min

Hvarin saari arvostelut

• "Oikein mukava"

Hieno henkilökunta, hyvää ruokaa, ihana hytti.

Lue lisää Näytä vähemmän
  • "Matka Anconaan"

Matkustimme hiljattain Splitistä Anconaan Bluelinella. Se oli hieno kokemus. Nousimme ylös klo 06:00 katselemaan auringonnousua Adrianmeren yllä, mikä oli todella kaunis näky. Hytti oli hieman ahdas, mutta sitä kai tulee odottaakin tämän tyyppisellä matkalla. Emme todellakaan voi valittaa. Henkilökunta oli mahtava. Matkustaisimme ehdottomasti Bluelinella uudelleen.

• "Iloinen matkaaja Blue Linella"

En kirjoittanut arviotani kuin vasta nyt kun saavuin kotiin matkaltani Italiasta, Kroatiasta ja Bosniasta. Olimme 10 hengen ryhmä. Ylitimme Adrianmeren kaksi kertaa Blue Linella, se oli fantastinen kokemus.

Lue lisää Näytä vähemmän
  • "Hieno matka Bluelinella!"

Matkustimme Splitin ja Anconan välillä (molempiin suuntiin) Blueline ferriesillä ja kokonaisuudessaan olimme tyytyväisiä kokemukseen. Splitin lauttaan oli erittäin helppo päästä ja teimme sisäänkirjautumisen ja pääsimme passintarkastuksen läpi nopeasti. Matka oli varsin nautittava, lähtien ajallaan ja saapuen ajoissa seuraavana aamuna. Pidimme ulkona olevista istuimista ja pöydistä. Emme varanneet hyttiä mutta julkisissa tiloissa oli enemmän kuin tarpeeksi tilaa hengailla ja nukkua. Meillä ei ollut kaikkein rauhallisimmat yöunet, mutta se johtui todennäköisesti siitä, että nukuimme tuoleilla... emmekä todellisella sängyllä. Olisimme myös olleet tyytyväisiä, jos tuolin käsinojia olisi voinut liikuttaa (eli voitaisiin työntää takaisin), koska silloin ainakin olisimme voineet maata. Henkilökunta oli ystävällinen ja avulias neuvoessaan suuntia (ja suositellen mukavia huoneita). Paluumatka oli myös hyvä. Ainoa valitukseni olisi, että lauttaan oli vaikea päästä Anconassa ja siihen tarvitaan huomattavasti enemmän aikaa (ja 2 bussia rautatieasemalta). Joten jos olet lähdössä Anconasta, varmista, että annat itsellesi vähintään puolitoista tuntia päästäksesi terminaaliin. Onneksi henkilökunta Splitissä varoitti meitä tästä, joten meillä ei ollut mitään ongelmia.

Laivalla

Ota selvää millaista lautalla on ennen matkaasi.

Laivaoppaat, videot & arvostelut

Reitit ja satamat maassa Hvarin saari