Piombino – Bastia
Lautat maahan Korsika
Piombino – Bastia
Lautat maahan Korsika
Italia ja Korsika yhdistyvät reitillä Piombino Bastia, jota liikennöi tällä hetkellä 2 laivayhtiötä. Corsica Ferries -lautta kulkee jopa 2 kertaa viikossa ja matkan kesto on noin 4 tuntia 5 minuuttia While Moby Lines reitti kulkee jopa 2 kertaa viikossa ja matka kestää nopeimmillaan 3 tuntia 30 minuuttia.
Tämä tarkoittaa yhteensä 4 ylitystä viikko reitillä Piombino Bastia kohteiden Italia ja Korsika välillä. Vertaa nyt löytääksesi parhaan hinnan haluamallesi matkustusajankohdalle.
Enemmän reittejä kuin kenelläkään muulla.
Vertaile hintoja, aikoja ja reittejä yhdessä paikassa.
Muuta suunnitelmia helposti flexi-lipuilla.
Varaa e-lippuja ja hallitse matkoja sovelluksessa.
Ajantasainen alusten seuranta ja reaaliaikaiset päivitykset.
Huippuluokan asiakastuki, kun sitä tarvitset.
Piombino on pieni satama ja merenrantakylä Italian Toscanassa. Merellisen kaupungin klassiset ja keskiaikaiset juuret ovat Populoniassa, joka oli tärkeä metallurgian etruskikeskus, sekä Pisan merellisessä tasavallassa. 1100-luvun lopun ja 1200-luvun ensimmäisen puoliskon välillä Piombinosta tuli merivallan toiseksi tärkein satama. Napoleonin kauden jälkeen itsenäinen valtio katosi ja vuonna 1815 se liitettiin osaksi Toscanan suuriruhtinaskuntaa. 1800-luvun lopulla Piombinoon syntyi muutamia tehtaita: Società Anonia degli Alti Forni, Fonderia di Piombino ja Magona Dítalia, minkä jälkeen rautateollisuus muutti pienen merenrantakaupungin teollisuuskeskukseksi.
Bastia on kaupunki ja kunta Ranskan Pohjois-Korsikassa. Se on Haute-Corsen departementin pääkaupunki ja saaren pääsatama sekä pääkauppapaikka. Kaupungin historia yltää antiikin Rooman aikoihin, jolloin kaupungin perustukset valettiin etelän Bigugliaan. Bastia alkoi kuitenkin kukoistaa Genovalaisten vallan alla, kun viiniä vietiin Italian mantereelle Porto Cardosta, Bastian Vieux Portin ja Terra Vecchian edeltäjästä. Bastian onnistui rakentaa Ajacciota paremmat kauppasuhteet manner-Ranskaan siitäkin huolimatta, että Napoleon nimesi Ajaccion saaren pääkaupungiksi 1811 ja tuli näin aloittaneeksi yhä edelleen jatkuvan kilpailun kaupunkien välillä. 1862 kasvavan liikenteen vaatimuksia vastaamaan perustetusta Nouveau Portista tuli paikallisen talouselämän tukipilari maataloustuotteiden viennillä Cap Corsesta, Balagnesta ja itäiseltä tasangolta.