Puola

Kuinka varaat lautan maasta Puola maahan Ruotsi

Maan Puola ja Ruotsi välillä on 4 lauttareittiä, yhteensä 70 lauttavuoroa viikossa. Stena Line operoi 1 reitti, Gdynia - Karlskrona joka kulkee 3 kertaa päivittäin. TT Line operoi 1 reitti, Swinoujscie - Trelleborg joka kulkee 9 kertaa viikoittain. Polferries operoi 2 reittiä, Swinoujscie - Ystad kulkee 19 kertaa viikossa & Gdansk - Nynäshamn noin 7 kertaa viikoittain. Unity Line operoi 1 reitti, Swinoujscie - Ystad joka kulkee 14 kertaa viikoittain.
Koska ylitysten määrä ja kesto vaihtelevat joillain reiteillä, suosittelemme etsimään ylityksiä maasta Puola maahan Ruotsi hakukoneellamme, jotta saat ajankohtaista tietoa.

Puola Ruotsi lauttakartta

Klikkaa karttaa

Tietoa maasta Puola:

Monella tapaa Puola on yksi uuden Euroopan menestystarinoista. Se on kääntynyt yhden puolueen valtiosta parlamentaariseksi demokratiaksi huomattavan lyhyessä ajassa. Yli vuosikymmen vuoden takaiset kommunisminvastaiset hallitukset ovat tuoneet maahan perusteellisia muutoksia, on päästänyt yrittäjähengen valloilleen ja laajentanut kulttuurisia näkymiä tavalla, jota vuotta 1989 edeltävät polvet tuskin uskoivat mahdolliseksi. Yritysten kiiltävät pilvenpiirtäjät ovat juurtuneet Varsovaan ja yksityiset kaupat ja kahvilat ovat pesiytyneet jopa kaikista takapajuisimpiin kaupunkeihin. Puolan ulkonäkö on muuttunut radikaalisti valtion sääntelyn harmauden vaihduttua yksityisten yritysten vapaaseen asenteeseen, tuoden mukanaan värikkäitä mainostauluja ja näyteikkunoita. Ihmisten keskustelu on Puolan kokemuksen sydämessä. Oli se sitten junissa, busseissa, kaduilla tai kyläbaareissa, Puolassa on aina mahdollista jututtaa ihmisiä: puolalainen vieraanvaraisuus on legendaarista ja usein pelkkä sattumanvarainen kohtaaminen päätyy koko suvun esittelyyn. Satunnaisimmallekin vierailijalle saatetaan tarjota runsas ateria mihin aikaan päivästä tahansa, ja yleensä kyytipoikana on pullo tai kaksi pakastimesta poimittua paikallista vodkaa.

Tietoa maasta Ruotsi:

Ruotsi on saavuttanut kadehdittavan elintason sekoittamalla korkean teknologian kapitalismin kattavilla sosiaalietuuksilla. Maalla on moderni jakeluverkko, erinomainen sisäinen ja ulkoinen viestintä sekä koulutettua työvoimaa.

Vaikka Ruotsi oli 1600-luvulla sotilasmahti, se ei ole ollut sodassa kahteen vuosisataan. Maan onnistui säilyttää puolueettomuutensa molemmissa maailmansodissa.
Ruotsi on suuri maantieteellisesti vaihteleva maa, jonka yksi parhaista puolista on sen tilantuntu. Tiuhaan asutetun eteläosan ulkopuolella ei ole harvinaista matkata näkemättä ristin sielua. Länsirannikolla sijaitsee joukko historiallisia satamia – Göteborg, Helsingborg ja Malmö, mistä on nykyään siltayhteys Kööpenhaminaan.
Maan suurin vetonaula on Tukholma. Pääkaupungista löytyy maan aktiivisin kulttuuri- ja yöelämä, mahtavalla arkkitehtuurilla varustettuja saaria sekä hienoja museoita.
Keski- ja Pohjois-Ruotsi ovat matkaesitteiden maita: suuria metsiä, ehtymätön määrä – noin 96,000 – järviä ja Euroopan parhaita erämaavaellukspaikkoja. Etelään pääsee kahta junareittiä. Itäinen Pohjanlahden rannikkoa viistävällä reittillä on vanhoja puutalokaupunkea, uusia suunniteltuja kaupunkea sekä laivasatamia, joista on yhteys Suomeen. Sisämaassa Inlandsbanan järviseutuja ja vuoria lävistävät junat hätistävät mennessään porot raiteilta.